onsdag 25. februar 2009

Ut på tur, aldri sur






Ja vi startet avreise til hytta på torsdags kvelden etter Lyng var ferdig på jobb..kom oss avgårde litt over 18.
Kjørte innover mot Oslo, for der skulle vi hente Frøydis.
Ikke kjent i Oslo, men Oslo S visste vi hvor var å enkel avkjøring så tenkte vi var topp!! Tok av, Frøydis ringte å guttene snakket i bakgrunn. Jeg begynner å forklare Lyng veien mens musikken går..
Han ble litt små stresset og kjørte ut i rundkjøringen ved thon hotel,(ingen bil var å se) mens det kom en bil i full fart inn. Å da selfølgelig traff oss i siden. Kom oss inn på siden, Lyng skrev skademld, så ringte vi Naf. Og tre timer trasket vi inne på Oslo S sent på kvelden med guttene som var trøtte. Endelig kom Naf bilen, (og da hadde vi jo fått oss en parkeringsbo, men det blir fikset for vi fikk skriv om at vi sto der pga kræsj)å vi satt oss inn i bilen, å hadde en liten omvisning i Oslo bak planet (hehe) mens vi ble kjørt opp til Leiebil. Fikk lånt oss den snasne volvo`n, fikk lastet over i den å satte nesa mot GOL:) Opp skulle vi!!! Klokken hadde rekt å nærme seg tolv..
Ungene var helt utrolige!!De satt bak og koste seg med druer som de hadde fått av Bessan..Voksedruer..for det har Bessan sagt!!
Liten samtale:
Sebastian: Blir vi voksne nå Oliver?
Oliver: Nei vi blir bare litt større..

Og kjørte å var ved sollihøgda..å jeg må jo si til elsklingens forsvar at det virket som om vi bare fløy avgårde ny bil å greier.. så BLINK fikk vi jammen en fartsbot oxo..
Skal det ingen ende ta???

Kom oss opp på hytta litt over 03 og det var heldigvis ikke så kaldt som vi hadde regnet med. Bare 7-
Fikk lagt ungene og jeg selv kom meg i seng litt før 6. SLITEN!!

Dagen etterpå var vi voksne slitne, ungene var oppe rundt 9, å da var det opp å hoppe..
Ja ikke så mye hopping for min del..Jeg, Lyng og ungene tok oss en tur ned på Gol og tok litt innkjøp mens Frø sov ut litt.
Og Lyng skulle innom Polet og handle en flaske vin til ho mor og da endte hele uflaksn med at han fikk et snø ras i hodet.. hehe.

Kom oss opp på hytta igjen å Lyng og Frø tok med ungene ut litt mens jeg fikk sove noen timer.Utrolig hvor barna får energien fra..

Dagen etter sto vi litt på ski. Ungene er så flinke å jeg er så stolt av de. Utrolig hvor fort de lærer!!
Men alt i alt ble dette en dyr tur, men en knall tur.
Så krysser vi fingrene og håper på og få bilen på veien igjen til Påske. For da setter vi snuta mot Gol igjen, men denne gangen forhåpentligvis uten alle de extra utgiftene;)

4 kommentarer:

  1. OJ!! Kjipt med bøter da...:'( Men syns jeg ser det, dere i full fart i ny og herlig bil, hihi..:)
    Hørtes ut som en herlig tur, iallefall utenom uhell og bøter..
    klems!

    SvarSlett
  2. Åh, at det går ann å være såå uheldig på en gang...! :O Sukk!
    Bra det ble en fin tur like vel da.
    Ü

    SvarSlett
  3. Huffameg, så utrolig uheldig. Ble helt skremt når jeg hørte dere hadde kræsja:( Heldigvis gikk det jo bra da <3

    SvarSlett
  4. Jada, kom unna det med et smil.. er ikke stort annet å gjøre. Slitsomt, men vi kom oss opp å hadde en knall tur!!! Nå er det bare å få bilen på veien igjen;)

    SvarSlett