torsdag 19. februar 2009

Gyros



Hei igjen..her kommer gyros oppskriften;)

Tzatzikin bør være laget ferdig når du begynner med dette. Da er dette et raskt alternativ til mat og veldig godt!!
Dette er hva du trenger:

Svinekjøtt
Tomater
Rød løk
Agurk
Gul ost
Pitabrød
Aleminiumsfolie
Oregano
Salt&Pepper

Ok..da setter vi gang!! Jeg liker denne retten veldig godt, for her slipper du og dekke på og det styret der. Bare hand mat dette!!:)
Du kutter opp kjøttet i små biter, steker de i olje, har en god del oregano på, litt sant&pepper.
Mens dette god gjør seg i pannen kan du begynne å kutte ..
Kutt agurken,tomatene og løken med tanke på at dette skal få plass i et halvt pita brød..gjør det tynt liksom.
Når dette er gjort rasp litt gul ost.
Så når kjøttet begynner å bli ferdig kan du sette igang med brødet. De skal helst tas i micro, for i ovnen blir de gjerne litt sprøe, å da sprekker de når du skal pakke de sammen.
Ta de i micro i ca 25 sek, vær forsiktig, for de blir fort harde å da er de ubrukelige. Del de i to.. når de er ferdige i mocron.. og når jeg sier to mener jeg ikke på midten, men de skal være hele å runde. Legg den ene halv delen i litt folie,og da skal du begynne å fylle den.
Først godt med tzatziki, for vi vil ikke at den skal bli en tørr opplevelse. Så ta opp i godt med kjøtt, og to skiver med tomat, to med agurk og løk etter hvor glad dere er i det. Så strøsser dere ost over, oxo etter hvor godt dere liker dette. Så er det og pakke den sammen og ta folie rundt så ikke innholdet detter ut.

Ja da har dere en gyros:))
Kos dere!!!

4 kommentarer:

  1. Den skal jeg lage når jeg er hjemme hos pappa i april:) Første måltidet jeg lager;) (kommer aldri til å bli så go som din da kjære søster :*)

    Klem <3

    SvarSlett
  2. Så morsomt å følge matlaginga di. vi har jo fått smake den der, noen og enhver av oss, og den ER knallgod!
    Stor klem...

    SvarSlett
  3. Ble det ikke mere matlagingsblogginnlegg? =) Har venta på det jeg seh..:)

    SvarSlett